SOCIAL MEDIA

2020. augusztus 23.

Élmények Sopronban

Sziasztok!

Nem is olyan régen említettem Nektek, hogy pár napra elutazunk a családommal nyaralni. Noha a jelenlegi helyzetre való tekintettel, és néhány egyéb teendő végett csak egy kisebb belföldi pihenésről volt szó, számomra nagyon sokat jelentett! 5 röpke napba annyi élményt zsúfoltunk bele, hogy akár hetekig részletezhetném az egyes programokat. S hogy humoros legyek, most ezt is fogom tenni!

Úti célnak Sopront és környékét tűztük ki magunk elé, így a következő pár hónapban egy - egy ott található helyszínt fogok Nektek bemutatni a bejegyzéseimben. Sok szép, és történelmi emlékhelyen jártunk így úgy gondoltam, hogy nem egy hosszú, hanem több apró bejegyzésben számolok  majd be erről az utazásról.

Elsőként Sopron belvárosában és a hotelben szerzett élményeimet mesélném el Nektek! Igyekszem ezeket a bejegyzéseket változatosan, sok - sok szép képpel, hangulatfotóval és személyes élményekkel tűzdelni!

Szálláshelynek a Hotel Lővér szállodáját választottuk, így azon épület nyugodt kényelmét élvezhettük. A hangulata nagyon kis családias, éppen ezért kikapcsolódásra, és feltöltődésre alkalmas. Még a nyaralás előtt írtam róla, hogy egy kicsit sok minden jött össze mostanság a mindennapjaimban, és egy szónak is száz a vége kezdtem elfáradni. Annak ellenére, hogy pörgős típus vagyok tehát nagyon jól esett most ez tipikus összességében ( inkább ) passzív nyaralás.

A hotel a Lőverek ölelésében, a város zajától távol található ám ez mit sem ront az élményen, hiszen a tömegközlekedés nagyon praktikus, és a turisták számára is egyszerű a város központja felé. Éppen ezért a nyaralás legelső napját egy városnéző túrával kezdtük! Különleges módon egy városnéző kis vonattal utaztunk be Sopron központjába. A kis vonat a hotel elől indult, és egy egész hosszú utat tett meg a célállomásig. Az utazás közben sok érdekes, ismeretterjesztő dolgot halhattunk a városról.

Első állomásunk Fabricius-ház volt, amelynek kiállítása a XVII. - XVIII. századi polgárlakások lakáskultúráját mutatta be. Korabeli tárgyakban, bútor és építészetművészeti remekekben gyönyörködhettünk. A berendezés és a hangulat is tökéletesen rekonstruálta az akkori polgári lakásokat.
Számomra ez azért is volt érdekes, mert mindig is szerettem volna ilyen régies építészeti stílusokat, és motívumokat megörökíteni, ám amióta fotózok még sohasem  jártam ilyen helyen. Fotójegy váltása mellett most teljesülhetett ez az álmom, és sikerült lencsevégre kapnom néhány lenyűgöző emléket.

A múzeum meglátogatása után tettünk egy jó nagy sétát a soproni Fő tér körül, és a magán a Fő téren is. Megnéztük az esetleges vendéglátóhelyeket, kávézókat, és cukrászdákat, illetve kitaláltuk, hogy hol ebédelünk majdan.

Következő úti célunk Sopron szimbolikus jelképe a Tűztorony volt, ahova már nagyon rég el szerettünk volna jutni. - Ezt bizonyítja az is, hogy pár évvel ezelőtt már jártunk itt a családdal ám akkor az épület karbantartás alatt állt, s ezt a felújítást 2012 - re vitték véghez. Az 58 méter magas torony a 13. században épült fel, ám az évek során a környező építkezések végett elvesztette stabilitását, ezért volt szükség az újabb megerősítésre. A torony eredetileg városkapuként funkcionált, majd a városfalak északi kaputornyaként. 1676 - ban teljesen leégett a torony, így újjá kellett építeni. A folyamat azonban csak rá négy évre, adakozásból kezdődött meg bécsújhelyi építőmesterek segítségével.

Mai végleges kinézetét pedig a már említett 2012 - es felújítás befejeztével kapta. Az új épületet a december 14 - ei Hűség napi ünnepségen adták át, ami persze nem véletlen, hiszen a torony a hűség jelképe is egyben. Hiszen köztudott, hogy Sopron az 1921 - es népszavazáson 8 községgel együtt úgy döntött, hogy Magyarországhoz kíván tartozni.

A torony ennek emlékére 1928-ban Hikisch Rezső tervei alapján egy barokkos kapukeretet kapottÉrdekessége még, hogy mellette megtalálták az északi római városkapu maradványait, ugyanazon a helyen ahol egy pincebörtön is fekszik.

A toronyba az eredeti, középkori bejáraton léphetünk be, ahol egy csigalépcső fogad minket. A lépcsőt 119 lépcsőfok alkotja, és a tetejére felérve  egy erkélykoszorúra léphetünk ki. Az erkélykoszorú a hajdani toronyőrök őrhelye volt. Most az odaérkező látogatók gyönyörködhetnek a város csodálatos panorámájában, ezzel átfogó képet kapva Sopron műemlékeiről.

Nem tudom amúgy, hogy Ti hogy vagytok vele, de én személy szerint imádom a csigalépcsőket!:D Olyan izgalmasak mindig, és persze gyönyörű építészeti alkotások. Számomra mindig nagy élmény ha egy - egy kilátóba, toronyba vagy minaretbe csigalépcsőn keresztül juthatok fel.

A Tűztorony meglátogatása után újabb utcákat, és helyeket fedeztünk fel Sopron Fő tere körül. Már mindenki kicsit nyúzott volt, így betértünk egy kávézóba, ahol mindenki finom italokat, és sütiket fogyasztottunk. Nem említettem, de képzeljétek el, hogy olyan szerencsénk volt, hogy az időjárás is kedvezett nekünk így nem volt túl meleg, se túl hideg aznap.

A városból kifelé még megnéztük a Sopron feliratot ami most a Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központ előtt helyezkedik el. A felirat közel 10 méter széles és 2,5 méter magas, és 2015 -ben ajándékozta a városnak a VOLT fesztivál két főszervezője.

Visszafelé kipróbáltuk, hogy milyen egy helyi járat Sopronban. Mit mondjak?!:D Nagyon turistás élmény volt, de nyilván ugyanolyan, mint a többi városban. Kiélvezhettük viszont az előnyét annak, hogy egy helyi járat sok megállót érint, így Sopronban is rengeteg kis utcába vitt el minket. Láthattuk azt a szálláshelyet ahol pár éve voltunk, az egyetemet, és a strandot, illetve a mellette épülő uszodát! A buszon még egy kedves néni is szóba elegyedett velünk, néhány klassz programötletet ajánlva.

A nap végén fáradtan érkeztünk vissza a Hotel Lővér csendes falai közé, ahol már várt is minket a finom vacsora. Minden este széles választékú svédasztalról fogyaszthattunk, a személyzet pedig felettébb segítőkész volt, illetve a jelenlegi járványügyi előírásokat is készségesen betartották. A kiadós vacsora után mindig egy finom koktél koronázta meg az estét, így minden nap mennyeien fejeződött be.

Éjszakánként a Lőverek csendje vett minket körbe, így mindig pihentető alvásban lehetett részünk. Remélem, hogy tetszett Nektek ez a programajánló ami főleg Sopron belvárosát helyezte előtérbe, és esetleg megjött a kedvetek egy kis késő nyári kiránduláshoz!

Hamarosan érkezem egy újabb nyaralásos beszámolóval, ami majd egy másik helyszínt mutat be!

Ti jártatok már Sopronban?
🌎

Xoxo: Fanni ❤

4 megjegyzés :

1. Egyszer én is voltam már Sopronban és pont ebben a szállodában szálltunk meg. Nagyon szép város, szeretnék majd visszamenni oda! Szuper képek! :*

VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Szépen! :*) Úgy látszik ez a város mindenkit nagyon magával ragad, remélem, hogy lesz alkalmad visszatérni!

Törlés
  2. Mi is nemrég nyaraltunk Sopronban, pont ebben a hotelben. Jó volt újra látni a bejegyzésedben. ❤️

VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet! <3 Remélem, hogy Te is hasonlóan szép élményeket szereztél ebben a szuper városban!