SOCIAL MEDIA

2017. október 25.

Utazás Finnországba

Sziasztok!
A minap kicsit rendezgettem a fotóim között, hogy  a sulis dolgoknak is legyen hely
Éljen' :/
 - Rengeteg évekkel ezelőtti dologra bukkantam rá, olyanra is amiről nem is gondoltam volna, hogy valaha megtörtént! Biztos ti is voltatok már úgy, hogy régi képeket látván rátok tört a nosztalgiázás; Nos, pont ebbe a csapdába estem én is, és egy régi mappát megtalálva széles mosoly húzódott végig az arcomon! Megleltem az életem legemlékezetesebb utazásán készült fotókat, ami nem mellesleg 3 évvel ezelőtt volt - szinte majdnem napra pontosan. - Gondoltam veletek is megosztom ezt a csodálatos élményt.

A helyszín pedig az Ezer Tó Orszàga, azaz Finnország volt!

Na de, hogy is kerültem én oda?

Még általános iskolás koromban jött egy lehetőség, ami nem volt más, mint egy körülbelül két évet felölelő cserediákprogramban való rész vétel.

Bevallom őszintén, először még az utazás gondolatától is kirázott a hideg,- a szó legszorosabb értelmében értve. Nagyon fagyoskodó típus vagyok, így elképzelni sem tudtam, hogy hogyan bírom majd ki ezt a 1,5 hetet. Hála az égnek, meggyőztem magam, ezzel nem megfosztva életemet, e csodás élménytől!

Az utazás előtt, (ahogy ez az emberrel lenni szokott :P) nagyon felgyorsultak az események, pikk-pakk azon kaptam magam, hogy ott állok a reptéren; fülig érő mosollyal az arcomon és kicsattanva az izgatottságtól, illetve a boldogságtól!

Ekkor még nem tudtam, de életem eddigi legkalandosabb utazása vette kezdetét, ahol -egy talán életre szóló barátság is kötődött!

AZ ELSŐ REPÜLŐÚT
Nem is emelném ki ezt a pontot, hogyha nem ez lett volna a legelső repülőutam. Szerintem részleteznem sem kell, azt az ámulatot, amit például a reptér nyüzsgése váltott ki belőlem - Épp elég nagy sokkot kaptam már a felszállás előtt, de ha ez nem lett volna elég; mikor elindultunk úgy éreztem, mintha kismillió béka keringőzne a pocakomban.
Szerencsére túléltem a felszállást, és hamar kényelembe helyeztem magam! Nemsokára érkezett egy kis elemózsia is; bánatomra a választásom zsigerből a helyi specialitásra a rénszarvasos szendvicsre esett - Az első harapás után éreztem, ez kicsit korai volt a gyomromnak!:D Még meg sem barátkoztam az új ízzel, de màr észre is vettem, hogy megérkeztünk Helsinkibe - ahol át kellett szállnunk - hiszen az úti cél egy kisebb város Rovaniemi volt.
Némi illő reptéri késéssel, bő 3 óra alatt meg is érkeztünk, s ezzel kezdetét vette a nagy kaland!

A FOGADÓCSALÁD + SZÁLLÁSHELY
Ahogy megérkeztünk, minden magyar nemzetiségű társam eltűnt mellőlem, és egy nagyon mosolygós finn család várt kis Welcome táblával rám. Hiányos angoltudásommal, eléggé kétségbeesve próbáltam kommunikálni velük.
A zavarom pedig csak fokozódott, hiszen egyből egy étterembe vittek; mondván úgy is nagyon éhes vagyok a hosszú út után! Semmit sem értettem az étlapból, de az az egy biztos, hogy minden fogás ínycsiklandó volt, és a hangulat is egyre jobban oldódott!
Késő este értünk ,,haza" , ahol egyből megismerkedtem a család 4. tagjával Empuval - az irtó cuki kölyök kutyával - akit mellesleg még az nap (éjjel) meg is sétáltattunk! Mielőtt elfelejteném a szálláshely bármelyik sok csillagos hotelt űberelte , hisz volt saját szaunánk, erdőnk, és még rénszarvasaink!  A környezet pedig nyugodt és idilli hangulatot árasztott!

,,Holiday-em" 3. napján pedig leesett az első hó!

Ő pedig Empu, az aprócska szánhúzó - aki  ártatlanul szétrágta a szobapapucsomat!:)
Viszonzásul egy rénszarvasos papuccsal tértem haza!

FINN MINDENNAPOK
Rengeteg változatos és sokszínű programban vehettünk részt: A tanulástól a szórakozásig, a vásárláson keresztül még néhányan wellnesezni is eljutottak! Ezenkívül még voltunk kirándulni, állatkertben, néprajz történeti múzeumban, szedtünk híres finn bogyót ( Lakkahillo )  - illetve a Télapót is meglátogattuk!
Néhány napunk a családdal telt, néhány pedig csoportosan a többiekkel együtt! Az árak nem voltak túl magasak, rengeteg mindent tudtam venni, természetesen a Télapó-t kivéve, ott csak úgy káprázott a szemem!:D
A finn emberek alapjában véve nagyon kedvesek és lelkiismeretesek, rendkívül odafigyelnek mindenre - ez egy nyilvános helyen is így volt! Tudni kell rólam, pörgős életvitelű csajszi vagyok, szóval a finnek kicsit lassan élnek hozzám képest - ez persze nem is gond- hiszen ezzel az életvitellel nagyon nagy nyugalmat sugároznak!:)

A családi vasárnapon egy varázslatos színektől pompázó erdőben tettem hatalmas túrát!

...A hatalmas erdőben egy vízesés és némi ősz is felbukkant..

Én és a bogyószedés!:D

Artikum: A múzeum, ahol teljes betekintést nyerhetünk az ország történelmébe.
- Nagyon részletes, de még is interaktív -

FINN ÉTELEK
Talán ez volt utazásom legkritikusabb pontja, még az időjárásnál is kaotikusabb dolgokkal kellett szembenéznem!:D
A repülőúton említett rénszarvasos szenyó volt az első fura bökkenő, aztán a napok során még megismerkedtem a tejes hal levessel, az áfonyás-tejszínes levessel, másodikként salátával körítve! De persze, hogy minél több mindent megkóstoljak még desszertként egy baracklekváros sütihez hasonló édességgel is megkoronáztak az estémet ( Elfelejtettem említeni, hogy ez egy vacsora volt :P )
Nagyon sok helyi ételt készítettek számomra így nem volt szívem nem elfogadni, még akkor is igent mondtam, ha már tele voltam! A kedvencem pedig a házi tej volt, illetve a Rye-Lingoberry Pie , amit mi magunk is elkészíthettünk cserediákjaink segítségével.

Lingoberry-Pie made by me

A LEGJOBB PROGRAM
Van akik számára az Északi fény megnézése volt a legjobb a program, sajnos én erről lemaradtam!Viszont tudni kell rólam, hogy felettébb álmodozó és gyermek-lelkű vagyok, mindennek tetejébe még Karácsonymániás is! <3
A lényegre törve tehát találkoztam Joulupukki-val azaz, a világ minden gyermekének ajándékhozójával! Pont olyan volt, mint ahogy a mesékben és mindenki képzeletében: fehér szakállú, piros-ruhás, meleg-szívű - Ezt az utóbbit az is bizonyítja, hogy megdicsérte a kabátom színét a kedves Télapó!
Ez egy örök élmény marad, ahogy a szánhúzó rénszarvasok látványa és az a csodás alagút is, amin keresztül manók kísérték keresztül az embert Joulupukki-hoz! Ezen a helyen az ember teljes mértékben úgy érezheti magát, mint egy mesekönyvben!
Egy szóval: Varázslatos és elbűvölően Karácsonyos!

Télapó Város

...A számomra elengedhetetlen hógömb, sem maradhat el...

VISZLÁT FINNORSZÁG!
Az utolsó napon nagyon - nagyon elszomorodtam, mindenki annyira a szívemhez nőtt, hogy a kezdeti félelmek, és gátlások teljesen elillantak! Utolsó est  az iskolában aludtunk, és egy közös mini - partyn táncoltuk rongyosra a lábunk, ahol mindkét ország zenéje megjelent. Tömérdek élménnyel, fényképpel és ajándékkal tértem haza, de ami a legfontosabb: Rengeteg új barátot szereztem! - Tudom ez a mondtad egy kissé klisé, de hát ha igaz nincs mit tenni!

Ahogy azt a részletekben is olvashattátok, abszolút pozitív élményekkel és tapasztalatokkal gazdagodtam! Szállásadómmal pedig még azóta is tartom a kapcsolatot, és minden Karácsonykor meglepjük egymást valamivel!

Ez az utazás jó példa volt az életemben arra, hogy akkor is csapjunk bele valamibe ha a dolog első ,,hallásra" nem való fogunkra!

Elhatároztam Finnország fog még látni engem; Én pedig őt!